31 Ocak 2011 Pazartesi

1998-99 sezonu ilk kez giydiğimiz FÜME formanın bilinmeyen hikayesi


İşte belki de çoğu koleksiyonerin ve Galatasaray'a gönül verenlerin ilk kez gördükleri füme formanın ilk hali..
adidas yetkilileri dönemin modası gereği Galatasaray'a sadece Şampiyonlar Liginde giyeceği özel bir forma tasarlıyorlar.. O dönem formalar sezon başı tanıtılmadığından istek üzerine yapılan bu formayı antreman sahasına gelerek Hakan Şükür'e giydiriyorlar ve tek yetkili Fatih Terim'in onayına sunuyorlar. Terim maviye çalan grinin daha koyulaşmasını istiyor ve asıl önemli müdahalesini o anda yapıyor.. kol altlarındaki şeritleri kaldırıyor ve formayı hepimizin bildiği haline çeviriyor. tasarımcıların çizimi de elllerinde gayet net biçimde görünmüş bu arada..
Bu formanın hem taraftar formasına, hem de maç formasına sahip bir koleksiyoner olarak tespitimde şu;
her 2 forma arasında bariz renk farkı var, yani Terim'in istediği renk koyuluğu sadece maç formalarına uygulanmış..
Fümesi daha koyu maç forması (deplasmandaki Juventus maçında giyilmiştir.)
Füme taratar formada daha açık ve mavimsi..

Forma ilk kez İstanbul'da oynanan Grasshopers maçında giyildi ve 99-00 çubuklu formada gördüğümüz sırtında numarayı çevreleyen bir çerçeve vardı, sonraki maçta da bu çerçeve kaldırıldı..

Daha sonraki maçlarda giyilen hali ve değişen font şekli ile..

6 yorum:

Selocan dedi ki...

Obarey, bu formanın da tek fotosu budur sanırsam. Az yırtmamıştım bitarafımı fotosunu bulabilmek için.

Eğer izin verirsen blogda paylaşmak isterim senin blogunun linkini de vererek tabi ki.

Yıldırım dedi ki...

kaynak belirtilince hiç sorun yok, daha çok kişinin görmesi açısından memmun olurum ayrıca :))
ya da şöyle yapalım, benim blogdan beğendiğin 3 habere, bi formada anlaşalım :D
Bu arada bende bu olayın bi fotosu da var, bi tarafını yırtmadan bana sorabilirsin ;)

Selocan dedi ki...

Abi vallahi elimde forma olsa verebileceğim herhangi bir anlaşmaya veya şarta gerek olmadan hediye ederim zaten. Keşke 5'er 6'şar olsa da isteyen herkese hediye etsem :)

Aradığım zaman seni tanımıyordum, epey aramıştım sonra da aklımdan çıkmış. İlginç olay. Şu parçalı şort ile birlikte fotosunu en çok aradığım 2 şeyden biriydi. Ötekini de bulamadım hala :)

Yarın koyarım bloga fotosuyla birlikte. Haberin hepsini de yazmam, devamını okumak isteyen senin bloga girer.

Yıldırım dedi ki...

işin şakası tabii de yinede aklında olsun, özellikle 95-96dan forma arıyorum buram buram.. sendeki parçalı var kumaşında dokular olan ona talibim veya benzerine gözüne çarparsa haberleşelim..
O şortun resmi de var bende, müsait bi zamanda koyarım bloga..

Mert dedi ki...

Teşekkürler hocam,iyi bir paylaşım..Daha önce hiç haberim yoktu bundan :)

Özgür Aydoğdu dedi ki...

Klasikler dışında hala bundan daha guzel Galatasaray forması yapılmadığını düşünüyorum. O seneden başlayarak Lucescunun ilk sezonu da dahil bu füme rengini üçüncü rengimiz olarak kullanmıştık. Keşke bu rengi belleseydik de her sene farklı renkte formalar yerine üçüncü formamız hep bu renkten oluşsaydı (Arsenal'in sari deplasman, Juventus'un lacivert deplasman forması gibi). Bende de taraftar versiyonu var, Arena'daki tum maçlarda giyiyorum, her maç günü metroda mutlaka bir laf atan çıkıyor, 98/99 sezonu üzerine muhabbet ediyoruz yol boyunca. Taraftar ile maç formasının ton farkı oldugunu yazinizdan ogrendim. Ben de cok yikanmaktan benimki iyice mavilesti diye dusunuyordum :)